Mary Kay Ash: An Iconic Leader

Mary Kay Ash was ahead of her time, all the time. She changed the world of business by creating more opportunities for women, built a company guided by her values and empowered women by putting them in control of their own future.

Mary Kay Ash launched her business more than 50 years ago, but she continues to be a source of inspiration to millions today. Her values live on in the company she built, and her mission of empowering women is as important now as it has ever been. Mary Kay Ash’s lifetime of achievements made her a trailblazing entrepreneur, and her lasting legacy has made her an icon. 

    Built by a Woman, for Women

    For Mary Kay Ash, it was always mission possible. After experiencing inequality in the workplace, she knew she had to make a change, not only for herself but for all women. In 1963, Mary Kay Ash launched her business and disrupted the idea of “business as usual,” turning the male-dominated workplace on its head in the process.  A change champion and groundbreaking businesswoman, Mary Kay Ash dedicated her life to empowering women and putting them in control of their own futures. 

    Talk the Talk and Walk the Walk

    Mary Kay Ash always believed that the right values could carry you all the way to the top. She remained faithful to the life lessons that shaped her as a person and used the Golden Rule to guide her, making sure she was always leading by example and lifting others up along the way.  She often told others, “Never, absolutely never, compromise your principles.” Her unwavering integrity has inspired millions of women and made her one of the world’s greatest entrepreneurs and leaders. 

    Praising People to Success

    When Mary Kay Ash was a young girl, her mother always told her, “You can do it, Mary Kay!” From onstage recognition to electrifying speeches, Mary Kay Ash shared this same encouragement with millions of women. She imagined everyone wearing a sign that said, “Make me feel important,” and she made it part of everything she did. With these simple words of inspiration, Mary Kay Ash connected a community of women who found confidence through encouragement and grew it into a global empire.

    1960s.

    1963
    Am 13. September gründet Mary Kay Ash ihr Unternehmen und eröffnet ihr erstes Geschäft: Beauty by Mary Kay.

    1964
    Mary Kay Ash beginnt mit der jährlichen Tradition des „Seminars“, bei dem die Leistungen von Frauen im Bereich des Unternehmertums anerkannt werden und bietet in diesem Rahmen gleichzeitig Inspiration und Trainings für das kommende Jahr.

    1969
    Mary Kay Ash führt das Karriereprogramm „Auto“ ein und macht den legendären pink Cadillac zu einem Symbol des Erfolgs für ihre selbständigen Schönheits-Consultants.

    1970s.

    1976
    Die Direct Selling Association verleiht Mary Kay Ash den Hall of Fame Award.

    1978
    Mary Kay Ash erhält zu Ehren ihrer Leistungen und zur Würdigung der Schwierigkeiten zu Beginn ihrer Karriere den Horatio Alger Distinguished American Citizen Award.

    1979
    Die TV-Sendung „60 Minutes“ berichtet über Mary Kays Geschichte.



    1980s.

    1984
    „Mary Kay on People Management“, das einflussreiche erste Buch von Mary Kay Ash, wird veröffentlicht und steht auf der Bestsellerliste des Wall Street Journal.

    1985
    The World Almanac and Book of Facts betitelt Mary Kay Ash als eine der „25 einflussreichsten Frauen Amerikas“.

    1988
    Mary Kay Ash wird in der Reihe „Great American Entrepreneur“ des Smithsonian Institute vorgestellt.

    1990s.

    1993
    Zur Feier des 30-jährigen Bestehens von Mary Kays Unternehmen eröffnet das preisgekrönte Mary Kay Museum in Dallas, Texas, um Mary Kays Erfolgsweg darzustellen und zu honorieren und somit zukünftige Unternehmensgründerinnen zu inspirieren.

    1996
    Mary Kay Ash gründet die Mary Kay Ash Charitable FoundationSM, heute bekannt als „The Mary Kay Foundation“, zur Unterstützung der Krebsforschung und Frauenorganisationen.

    1999
    Mary Kay Ash wird als „Texas Woman of the Century” ausgezeichnet.


    2000s.

    2000
    Der Fernsehsender Lifetime feiert Mary Kay Ash als die herausragendste Unternehmerin des 20. Jahrhunderts.

    2003
    Die Baylor University zeichnet Mary Kay Ash in einer wissenschaftlichen Studie als die „Bedeutendste weibliche Unternehmerin der amerikanischen Geschichte“ aus.

    2004
    Mary Kay Ash wird von dem Fernsehsender PBS und der Wharton School of Business an der University of Pennsylvania als eine der 25 einflussreichsten Geschäftspersonen der letzten 25 Jahre geehrt.

    2010s.

    2011
    Mary Kay Mitarbeiter, selbständige Schönheits-Consultants, Freunde und Familie kommen zusammen, um die Arbeit von Mary Kay Ash fortzusetzen und am ersten „Global Month of Service“ des Unternehmens teilzunehmen.

    2013
    Mary Kay Ash's Unternehmen, das sie mit nur 5.000 US-Dollar gründete, feiert sein 50-jähriges Bestehen und bleibt weiterhin den gleichen Werten und Prinzipien treu, mit denen sie begann.

    2018
    Mary Kay Ash's Vermächtnis, Frauen durch Unternehmertum mehr Möglichkeiten zu geben, lebt in den fast 40 Ländern und offiziellen Mary Kay Märkten weiter.